MOJE PLETENICE

Nemam običaj da se hvalim, ali sa ovim pletenicama se hvaaaaalim, jer su fantastično mekane i jako ukusne, deset puta bolje od onih iz pekare :)))

Kombinacija i omjer sastojaka je taman, tijesto je fantastično za raditi, oblikovati, tako da ne žalite truda i priredite djeci fin doručak ili večeru.

Odlične su i za party, rođendane, a i za Uskrs će predivno dekorisati vaš blagdanski sto.

Malo sam se igrala pa sam uradila i nekoliko komada u kombinaciji sa kulenom, ma možete raditi šta god vas volja, samo pustite mašti na volju!




Sastojci za tijesto:


  • 750 gr bijelog brašna
  • 1 ravna supena kašika soli
  • 1 čajna kašičica šećera
  • 1,5 kesica suhog kvasca
  • 6 kašika ulja
  • 1 kašika alkoholnog sirćeta
  • 2 jaja
  • 1 dcl jogurta
  • mlaka voda - količina po potrebi
Za premaz:

  • 1 jaje
  • malo soli
  • 1 kašika ulja
Za posipanje:

  • sjemenke maka i susama

Jaja blago umutiti viljuškom.

Brašno prosijati u zdjelu, pa dodati so, šećer, ulje, jogurt, umućena jaja, alkoholno sirće, kvasac i uz postepeno dodavanje mlake vode zakuhati srednje mekano tijesto - kao za pitu, ni pretvrdo ni premekano.

Dobro ga izradite rukama, pa nekih 5 minuta, oblikujte kuglu i u blago nauljenu plastičnu posudu prebacite tijesto, pokrijte i ostavite da se udvostruči - oko 45 minuta.

Nadošlo tijesto prebacite na pobrašnjen sto. Moram reći da je tijesto perfektne strukture i možete raditi s njim šta god poželite.

Premjesite ga malo rukama i podijelite u 24 loptice. Odlučila sam se za pletenice pa sam predvidjela 24 loptice za 12 pletenica. Pletem pletenice od 2 valjka, a vi pletite kako znate i želite.

Moram napomenuti da mi nije bilo mrsko izvagati tijesto, pa sam svaku lopticu  posebno vagala da bude iste težine. Od dobijenih komada oblikujte loptice i stavite na pobrašnjeni dio stola.




Sa dijela stola na kojem ćete oblikovati pletenice obrišite brašno, malo ga nauljite i tu svaku lopticu razvaljajte u valjak. Moji su bili dužine oko 22 cm.

Možete ovako kao i ja plesti pletenice sa kriškicama kulena ili sudžuke ili raditi kao male ražnjice - vidjet ćete na slici... Jedan valjak isječem na komadiće, pa stavljam na štapiće za ražnjiće komadić tijesta, krišku kulena, pa komadić tijesta i tako do kraja. Vrlo je interesantno i dekorativno.

Formirane pletenice redajte u papirom obložen pleh.



Rernu uključite da se zagrije na 180 stepeni.

Pletenice pokrijte krpom i ostavite da odstoje još oko pola sata.

Jaje izmutiti sa soli i uljem, pa kistom premazati svaku pletenicu i posuti sjemenkama maka i susama.


Peći u zagrijanoj rerni oko 20-tak minuta.


Ispečene pletenice pokrijte čistom krpom i ostavite da odmore oko 10-tak minuta i onda slijedi - čisto uživanje...u mekoći i fantastičnom okusu.

Mi smo u ovim solo pletenicama uživali u kombinaciji sa džemom od marelica, pa smo imali i slanu i slatku verziju :D

A sad slijede slike, nisam mogla prestati da ih fotografišem... Baš su FOTOSLIKIČNE :D

U presjeku ćete vidjeti o čemu pričam... :)



Evo i "ražnjića" :)


1








Primjedbe

Popularni postovi